اینترکام تصویری(Video Door Phone)


  • سیستم اینترکام تصویری (همچنین به عنوان ورودی درب ویدئویی یا اینترکام ویدئویی شناخته می شود) یک سیستم مخابره داخل ساختمان مستقل است که برای مدیریت ارتباط بین ورودی ساختمان (مجتمع مسکونی ، خانه خانوادگی مجزا ، محل کار و غیره) و ساکنین داخل ساختمان و یا ارتباط بین ساکنین استفاده می شود. این سیستم با استفاده از یک تلفن درب ویدئویی ، ساکنان و بازدیدکنندگان می توانند به صورت بصری به یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این سیستم به شخصی که در داخل خانه است این امکان را می دهد تا قبل از تصمیم گیری برای اجازه دسترسی بازدیدکنندگان ، بصری او را شناسایی کند. نسل های پیشین مخابره داخلی ، ساکنان واحد را فقط به ارتباطات صوتی محدود می کرد.
  • هنگامی که یک بازدید کننده یکی از دکمه های پانل بیرونی را فشار می دهد ، دوربین داخلی متصل شده و تصویر گرفته شده در خارج از منزل روی صفحه مانیتور ظاهر می شود. اتصال به طور خودکار و بدون نیاز به فعال کردن تجهیزات انجام می شود ، که یکی از عناصر اصلی سیستم اینترکام تصویری است. در این مرحله ، فرد داخل ساختمان در صورت تمایل می تواند در را باز کند یا مکالمه ای را شروع کند ، که معمولاً محرمانه است (توسط سایر کاربران همان مرکز شنیده نمی شود). همچنین تجهیزات به طور خودکار پس از گذشت زمان تعیین شده قطع می شوند.
  • سیستم اینترکام تصویری معمولاً با سیستم های کنترل دسترسی مختلف یکپارچه شده اند. این بدان معناست که عناصر در یک صفحه خارجی نصب شده اند تا به برخی از کاربران مجاز قبلی اجازه دسترسی به محل را بدهند. رایج ترین ابزارها کارت های مجاورتی ، خواننده اثر انگشت ، صفحه کلید شماره های مخفی یا حتی بلوتوث است که توسط تلفن همراه فعال می شود.

نمایی از دیاگرام های سیستم اینترکام تصویری

ارتباط با ما

تهران